Algemene verkoopvoorwaarden
Deze website is gepubliceerd door MOTEO NEDERLAND BV (hierna "Website") en maakt de online aankoop van nieuwe tweewielers van het merk Yadea, verkocht door het bedrijf MOTEO NEDERLAND BV (hierna de "Yadea-producten" genoemd), mogelijk. Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna de "AV") zijn van toepassing in het geval van een bestelling van YADEA-producten op de website. U wordt verzocht om deze voorwaarden nauwkeurig door te nemen en u ervan te verzekeren dat u deze begrijpt, voordat u producten bestelt via de website. Moteo Nederland wijst u er op dat, met het bestellen van een of meerdere producten via de website, u er mee instemt dat u gebonden bent door deze voorwaarden en de bijbehorendedocumenten en pagina’s waar expliciet naar is verwezen. De verkoper van Yadea op de website is MOTEO NEDERLAND BV, wiens naam en contactgegevens zijn: Moteo Nederland B.V. Bonnetstraat 1 6718 XN Ede BTW nummer: NL 810402440B01 Telefoon : 0318 519 132 E-mail : webshoporder@moteo.nl Ga voor de garantievoorwaarden van Yadea naar de productpagina's van de modellen.
ARTIKEL 1 - GEBRUIK VAN DE WEBSITE EN CONTRACTUELE VOORWAARDEN
Het gebruik van de website voor de aankoop van YADEA-producten is voorbehouden aan particulieren (hierna de "klant" of "klanten") van 18 jaar en ouder. Dit sluit natuurlijke of rechtspersonen uit die handelen voor doeleinden die vallen in het kader van een commerciële of industriële activiteit. Neem als zakelijke klant daarom contact op met onze business developer via sales@moteo.nl Het doel van deze AV is om elke online aankoop van YADEA-producten door de klant op de website te regelen (hierna de "bestelling"). De door de klant verstrekte informatie op het moment van de bestelling op de website, evenals deze algemene voorwaarden, vormen de contractuele voorwaarden van de bestelling van YADEA-producten op de website. Elke bestelling op de website impliceert de onvoorwaardelijke aanvaarding door de klant van deze voorwaarden. Het besteloverzicht op de website en deze algemene voorwaarden kunnen door klanten worden opgeslagen en afgedrukt. Deze algemene voorwaarden, de YADEA-producten en de prijzen die op de website verschijnen, kunnen op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd, zonder afbreuk te doen aan het feit dat elke bestelling wordt beheerst door de algemene voorwaarden en de online prijzen op de website op het moment dat deze is geplaatst. Elke reservering op de Website wordt gemaakt nadat de KLANT kennis heeft genomen van deze Algemene Verkoopvoorwaarden en deze onvoorwaardelijk aanvaardt. Dit geldt ook voor de Algemene Gebruiksvoorwaarden van de Website (Leveringsvoorwaarden) en het gegevensbeschermingsbeleid (Privacy en cookies).
ARTIKEL 2 - HET PLAATSEN VAN EEN BESTELLING OP DE WEBSITE
- De klant die een YADEA-product op de website wil kopen, moet het / de YADEA-product(en) selecteren om deze aan het winkelmandje toe te voegen.
- De afbeeldingen van de producten op de website zijn voor illustratieve doeleinden opgenomen. Hoewel Moteo Nederland zich uitermate inspant om accurate informatie te verstrekken aangaande specificaties van de producten, kunnen er geringe afwijkingen voorkomen.
- Wanneer de klant een model en een kleur heeft gekozen, wordt hij onmiddellijk op de hoogte gebracht van de beschikbaarheid van het geselecteerde product.
- Als het model niet beschikbaar is of als de gekozen kleur niet beschikbaar is, kan de klant zijn aankoop niet voortzetten en kan hij niet "dit product aan het winkelmandje toevoegen".
- Afhankelijk van de keuzes van de klant, worden de prijs van het YADEA-product en de leverdatum bijgewerkt.
- De prijzen die op de Website worden gepresenteerd, zijn inclusief de prijs van het YADEA-product zelf, transportkosten, eventuele bezorgkosten aan huis en voorbereidingskosten.
- De prijzen zijn inclusief registratierechten en levering en montage van een set kentekenplaten. Alle huidige commerciële aanbiedingen worden aan de klant voorgelegd.
- De technische kenmerken van YADEA-producten zijn toegankelijk op de website. De YADEA-producten die op de website worden gepresenteerd, bevatten een beschrijving die de klant in staat stelt hun essentiële kenmerken te kennen.
- De foto's en afbeeldingen van de YADEA-producten worden ter illustratie verstrekt: er kan een minimale variatie in de presentatie optreden, zonder dat dit het YADEA-product zelf beïnvloedt.
- De leveringstermijn is een indicatie.
- De Klant informeert en valideert vervolgens zijn persoonlijke gegevens. Als de klant al een online account heeft, kan hij inloggen op zijn account.
- De klant wordt vervolgens gevraagd om de algemene voorwaarden te lezen en goed te keuren.
- De klant wordt vervolgens aangeboden om zijn bestelling te bevestigen.
- Door zijn bestelling op de website te valideren, bevestigt de klant zijn aanvaarding van de voorwaarden van het contract.
- Alvorens op de knop "Nu kopen" te klikken, heeft de klant de mogelijkheid om de details en het totaal van zijn bestelling te controleren en, indien hij dat wenst, zijn proces te staken.
- Nadat de klant op de knop "Bestelling bevestigen" heeft geklikt, wordt de klant gevraagd om online te betalen met iDeal of een Creditcard. Tevens heeft Klant de mogelijkheid tot financiering bij een derde partij – Santander Consumer Finance of een private lease contract via Moteo Nederland bv.
- De Bestelling is pas geldig vanaf betaling door de Klant. In het geval van financiering is de Bestelling geldig na goedkeuring door Santander Consumer Finance.
- Er wordt dan een bevestigingspagina voor de bestelling weergegeven.
- De klant ontvangt vervolgens een e-mail met orderbevestiging waarin de bepalingen van het contract worden herinnerd.
ARTIKEL 3 - BETALING VAN DE BESTELPRIJS
De prijs van het YADEA-product dat op de website wordt besteld, is de prijs die wordt vermeld op het moment van de bestelling en de betaling ervan (hierna de "prijs").
De prijs aangegeven tijdens de bestelling omvat:
De prijs van de bestelling is betaalbaar volgens de volgende voorwaarden:
ARTIKEL 4 - LEVERING VAN DE BESTELLING
Levering van de YADEA-producten waarop de Bestelling betrekking heeft, vindt plaats bij de door YADEA aangewezen Excellent dealer of op het door de Klant opgegeven afleveradres indien Klant heeft gekozen voor bezorging aan huis.
Bezorging aan huis kost € 60,- inclusief BTW.
Het afleveradres moet zich op het vasteland van Nederland bevinden.
Levering vindt plaats binnen de leveringstermijn die tijdens de Bestelling op de Website is aangegeven en wordt bevestigd in de Bevestigingsmail van de Bestelling.
In geval van wijziging van de Bestelling op verzoek van de Klant en in geval van overmacht zoals gedefinieerd door de wet en de geldende jurisprudentie, wordt de bovengenoemde leveringstermijn echter met twee (2) maanden verlengd.
De levertijden vermeld op de Website zijn geldig voor een Bestelling op dat moment.
De bezorgkosten tot aan de concessiehouder (hierna te noemen “ Dealer”) zijn inbegrepen in de prijs die wordt aangegeven tijdens de bestelling. Bezorging op een ander adres is optioneel en meerkosten zullen aangegeven worden tijdens het bestelproces.
De inbedrijfstelling en oplevering worden uitgevoerd door de dealer. Deze is als enige verantwoordelijk jegens de Klant voor verbintenissen van welke aard dan ook die door hem zijn aangegaan, evenals voor service na verkoop, garantie, niettegenstaande de wettelijke aansprakelijkheid van Moteo.
Bij levering moet de klant persoonlijk verschijnen en de dealer een geldig origineel officieel identiteitsbewijs (rijbewijs, nationale identiteitskaart, paspoort) bezorgen.
De levering geeft aanleiding tot de ondertekening door de dealer en de Klant van een afleverbewijs, die elk een kopie bewaart.
Indien de voormelde leveringstermijn wordt overschreden zonder dat dit aan de Klant kan worden toegerekend, kan de Klant de Bestelling van YADEA-producten annuleren in overeenstemming met de bepalingen van artikel 6 MOGELIJKHEDEN TOT ANNULERING VAN DE BESTELLING hieronder.
De gevolgen van het niet afnemen door de klant worden behandeld in artikel 6.
De overdracht van eigendom en risico vindt plaats bij feitelijke levering van de YADEA-producten aan de klant.
ARTIKEL 5 - JURIDISCHE EN COMMERCIËLE GARANTIES
MOTEO NEDERLAND BV is gebonden door wettelijke garanties van conformiteit onder wettelijke voorwaarden.
Bij het bestellen van een nieuw YADEA-voertuig op de Website profiteert de Klant van een commerciële garantie die naast de wettelijke garanties van toepassing is.
Er zijn twee soorten commerciële garanties van toepassing, afhankelijk van de voertuigmodellen die zijn opgenomen bij de aankoop van een nieuw YADEA-voertuig op de website.
De voorwaarden van de commerciële garantie voor nieuwe YADEA-voertuigen die op de Website worden verkocht, variëren naargelang het betreffende voertuig.
Met betrekking tot de beschikbaarheid van onderdelen wordt de klant erop gewezen dat de onderdelen die essentieel zijn voor het gebruik van YADEA-voertuigen die op de website worden verkocht, beschikbaar zullen zijn gedurende 10 jaar vanaf de bevestiging van de bestelling.
De inhoud van deze commerciële garanties, de voorwaarden voor hun uitvoering, hun duur, hun territorium en de naam en het adres van de borgsteller worden gedetailleerd beschreven in het garantieboekje.
ARTIKEL 6 - MOGELIJKHEDEN TOT ANNULERING VAN DE BESTELLING
De klant heeft de mogelijkheid om zijn bestelling vrijelijk te annuleren als de leveringstermijn wordt overschreden, op voorwaarde dat de overschrijding niet te wijten is aan de klant, op voorwaarde dat MOTEO NEDERLAND hiervan op de hoogte wordt gebracht via een e-mail naar het e-mailadres na info@yadeanederland.nl, te rechtvaardigen dat de levertijd is overschreden en hun contactgegevens en de datum en het bestelnummer te vermelden.
De annulering wordt van kracht na ontvangst door de klant van een ontvangstbevestiging van MOTEO NEDERLAND.
MOTEO NEDERLAND kan de Bestelling vóór levering annuleren in geval van niet-betaling door de Klant of in geval van ongerechtvaardigde niet-levering door de Klant.
Bij afwezigheid van levering door de klant op het moment van de afspraak die is vastgelegd met de Dealer die verantwoordelijk is voor de levering of bij het ontbreken van het vastleggen van deze leveringsafspraak toe te schrijven aan de klant binnen de verwachte leveringstermijn, zal een kennisgeving van update-voorziening worden gedaan; naar hem gestuurd, met de mededeling dat hij zijn voertuig bij de dealer moest ophalen.
In geval van het uitblijven van een reactie 15 dagen na verzending van genoemde kennisgeving van een reactie van beschikbaarheid en na verzending van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging die een aanmaning vormt en onopgelost blijft, worden de opslagtarieven aan de Klant gefactureerd volgens een dagtarief.
In deze gevallen kan MOTEO NEDERLAND de Bestelling annuleren en deze annulering doet geen afbreuk aan de schadevergoeding die zou kunnen worden geëist wegens niet-nakoming door de
Klant van zijn contractuele verplichtingen en onverminderd de terugvordering door MOTEO NEDERLAND van de kosten van de toepasselijke opslag- en transportkosten
ARTIKEL 7 – HERROEPINGSRECHT
De klant heeft het recht om zijn bestelling te herroepen zonder een reden op te geven tijdens de herroepingstermijn en onder de hieronder beschreven voorwaarden.
Deze termijn begint op de dag dat de klant de bestelling in ontvangst neemt en verloopt 14 dagen later.
Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant MOTEO NEDERLAND op de hoogte brengen van zijn beslissing tot herroeping door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een e-mail gestuurd naar het e-mailadres info@yadeanederland.nl, met gebruikmaking van de contactgegevens van MOTEO NEDERLAND vermeld op de Website en in de bevestigingsmail van de bestelling.
Hiervoor kan de Klant gebruik maken van onderstaand modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht.
Om de herroepingstermijn te respecteren, moet de klant zijn mededeling over de uitoefening van het herroepingsrecht verzenden vóór het verstrijken van de herroepingstermijn.
Download hier het standaard herroepingsformulier. (Vul dit formulier alleen in als u de overeenkomst wilt herroepen en stuur het terug) ter attentie van MOTEO NEDERLAND, Bonnetstraat 1, 6718 XN, Ede, e-mailadres info@yadeanederland.nl:
Gevolgen van herroeping:
In geval van herroeping zal MOTEO NEDERLAND de klant alle van hem ontvangen betalingen terugbetalen zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien dagen vanaf de dag waarop MOTEO NEDERLAND op de hoogte is gebracht van het besluit tot herroeping van het De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel dat de Klant heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk een ander middel is MOTEO NEDERLAND kan de terugbetaling uitstellen totdat het de YADEA-producten heeft ontvangen of totdat de klant het bewijs van verzending van de betrokken YADEA-producten heeft geleverd, waarbij de gekozen datum die van de eerste van deze feiten De klant moet de YADEA-producten terugsturen of retourneren naar het adres van het hoofdkantoor van MOTEO NEDERLAND zoals aangegeven in de algemene voorwaarden of naar de dealer die het YADEA-product heeft afgeleverd zonder onnodige vertraging en in elk geval niet later dan 14 (veertien) dagen nadat hij zijn besluit tot intrekking te hebben Opgemerkt dient te worden dat de retourkosten verbonden aan deze retourzending als gevolg van het uitoefenen van het herroepingsrecht voor rekening van de Klant zijn.
Als de klant gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht met betrekking tot een YADEA-voertuig, dient te worden opgemerkt dat vanwege zijn aard een YADEA-voertuig normaal gesproken niet per post kan worden teruggestuurd en dat de kosten voor het retourneren van een YADEA-voertuig kunnen variëren afhankelijk van het volume en het gewicht van het betreffende mode.
In elk geval mag elk geretourneerd YADEA-product op geen enkele manier beschadigd, verslechterd, vervuild of gewijzigd zijn. Anders zal de klant MOTEO NEDERLAND de kosten van reparatie en, indien van toepassing, met betrekking tot de waardevermindering van de YADEA-producten moeten vergoeden.
De klant is verantwoordelijk voor elke waardevermindering van de YADEA-producten die het gevolg zijn van andere handelingen dan die nodig zijn om de kenmerken en de juiste werking van deze YADEA- producten te controleren.
Bijgevolg, meer in het bijzonder met betrekking tot voertuigen die op de website worden verkocht:
In het geval dat de klant een voertuig terugbrengt met een kilometerstand van meer dan 20 km, moet de klant aan MOTEO NEDERLAND een bedrag betalen dat gelijk is aan de waardevermindering van het voertuig veroorzaakt door het overschrijden van de kilometerstand van 20 km;
In het geval dat het voertuig door de klant met enige schade wordt teruggebracht, moet de klant de kosten van reparatie van het voertuig
Artikel 8 – INTEGRALITEIT
In het geval dat een van de clausules van de Algemene Verkoopvoorwaarden nietig is door een wijziging in de wet, regelgeving of door een rechterlijke beslissing, kan dit op geen enkele manier de geldigheid en naleving van deze Voorwaarden beïnvloeden.
ARTIKEL 9 - KLACHTEN
De klant kan contact opnemen met MOTEO NEDERLAND voor elk verzoek om informatie of klachten met betrekking tot de algemene verkoopvoorwaarden van YADEA-producten op de website:
Per post naar het volgende adres:
MOTEO Nederland bv
O.v.v. Website klachtenafdeling
Postbus 2030
6710 CA Ede
Per e-mail naar het volgende adres: info@yadeanederland.nl
ARTIKEL 10 - TOEPASSELIJK RECHT - GESCHILLEN – CONSUMPTIEBEMIDDELING
Het bestellen van YADEA-producten op de website, deze algemene verkoopvoorwaarden en de garantievoorwaarden voor YADEA-producten worden uitsluitend beheerst door het Nederlandse recht.
In het geval van een geschil tussen de partijen, zullen zij proberen dit in der minne op te lossen.
In dit verband zal de Klant een schriftelijke klacht per aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen naar MOTEO NEDERLAND.
Bij gebrek aan een minnelijke schikking of bij gebrek aan een reactie van MOTEO NEDERLAND binnen één (1) maand na ontvangst van zijn schriftelijke klacht, heeft de klant de mogelijkheid om kosteloos een bemiddelaar te gebruiken.
Het staat de Cliënt vrij om een beroep op bemiddeling te aanvaarden of te weigeren en, in geval van bemiddeling, staat het elke partij vrij om de door de bemiddelaar voorgestelde oplossing te aanvaarden of te weigeren.
De Klant kan eventuele klachten ook indienen op het platform voor geschillenbeslechting dat online is gezet door de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Bij gebreke van een minnelijke schikking, een beroep op bemiddeling of aanvaarding door de partijen van de door de bemiddelaar voorgestelde oplossing, kan het geschil tussen een Klant en MOTEO NEDERLAND voor de rechtbank worden gebracht volgens de regels van het gemeen recht.
Versie bijgewerkt op 20-09-2022